RSS

Feest/Party

19 May

Mijn zus en toekomstige zwager waren klaar met hun studie en gaven daarom een ‘goed feest’, in een krakerspand van vrienden. Het zou het vaagste feest worden waar ik ooit aan deel zou nemen.
Het was de bedoeling dat we verkleed en geschminkt aan start zouden verschijnen, maar wegens het ontbreken van geschikte attributen daarvoor kwam ik zonder. Wel met Vriendin, waarvan Zus had gezegd ‘neem haar maar mee’, wetende dat ik me zonder haar niet erg op m’n gemak zou voelen.
Aangekomen stuurde Zus me ogenblikkelijk naar boven met de woorden:
‘Ga maar wat leuke kleren uitzoeken, je ziet er veel te gewoon uit, jij’. Toen kreeg Vriendin 3 zoenen, en het bevel:
‘Jij ook, er ligt van alles boven’.
Eenmaal boven zagen we inderdaad een kledingrek vol met snuisterijen. Pruiken, nepsnorren, idiote riemen, cowboylaarzen en een overcomplete schminkhoek. Vriendin had zich binnen no time in allerhande prachtigs geregen, verfde haar gezicht vol. Ik deed moeilijk, maar koos uiteindelijk toch voor een blauw verpleegstersjurkje, waarop ik besloot een donkere krulletjespruik te dragen en m’n gezicht met knalrode lippenstift te bekladderen.
Eenmaal beneden was Zus verrukt over Vriendin’s uitgebreide metamorfose. Mij herkende ze aanvankelijk niet eens. Vriendin lachte me, eenmaal op de dansvloer, uitgebreid uit, want de pruik bleek toch wel erg buiten proporties.
Toen ik terug naar boven ging om ‘m weer op te bergen -het kreng jeukte als een gek- ontdekte ik dat er een matras op de grond lag. Met iemand erop, buiten westen. Ik besloot, uit moeheid, om ernaast te gaan liggen en viel al gauw in slaap.
Even later werd ik half wakker van gestommel op de trap. Zus met een nieuwe gast. Ze schrokken enigszins.
‘Oh jeetje, hier zijn er twee in slaap gevallen’, sprak de vriendin.
‘Dat is mijn zusje’, sprak Zus liefdevol. Ik was te moe om te reageren. Ze verkleedden zich, vertrokken weer. Niet lang daarna had ik het wel weer gehad met liggen, en besloot ik aan de wandel te gaan. De gangen waren ofwel bijna klinisch verlicht met TL-buizen, ofwel helemaal niet, waarbij het oranje straatlicht volop z’n kans schoon zag.
Het was in dergelijk licht dat ik een jongen op een bank vond en ernaast ging zitten. Hij sprak Engels, we raakten aan de babbel. Over niks, anders had ik het me vermoedelijk wel herinnert. Na een poosje was ik het zat en zocht de weg terug naar het feestje.
‘Hee, waar was je nou?’ vroeg Vriendin. Ik zei dat ik echt geen idee had.
‘Ergens op een hoop jassen in slaap gevallen, meer weet ik niet’, bracht ik na een poosje uit. Ze lachte en we dansten. We dansten tot in de vroege morgen. Daar gingen de collegejaren van Zus en Zwager. Ze werden weggespoeld met alcohol en bedanst met The Beatles, The Police, Lenny Kravitz, Prince en we dansten er in onze malle pakjes smakelijk op.

My sister and my about-to-be brother-in-law had finished university and were celebrating a ‘big party’ at some squatters property that friends of them lived in. It was gonna be the most vague party I ever ended up in.
It was intended we would arrive dressed and properly painted at the door, but since I didn’t own anything that even remotely fit that description, I arrived plain. I did bring my best Friend, since Sister had said to me ‘bring her!’ knowing that I wouldn’t do very well on my own.
When we arrived, Sister send me upstairs, ordering me:
‘Go and pick out some nice cloths, you look way too common this way!’. Then Friend got three kisses, and the order:
‘You too, there’s plenty!’
The room was indeed filled with goodies. A clothes rack filled with trinkets. Wigs, fake moustaches, idiotic belts, cowboyboots and a corner filled with make up in every possible way. Friend had dressed herself in something incredibly awesome in no time, and painted her face. I was having a hard time, but chose a blue nursing dress, with a dark, curly wig. Then I decided to use an insane amount of bloodred lipstick. That should do it.
When we came down, Sister was stunned about Friends extensive makeover. She didn’t even recognise me at first. Friend was laughing her ass off, on the dancefloor, since my wig didn’t seem to fit very well in the end.
I went up to put the wig back -it itched like crazy- and noticed there was a matrass on the floor. With someone on it, knocked out. I decided to join. I was tired so I fel asleep.
After a while I woke up enough to hear some people stumbling on the stairs. It turned out to be Sister with a new guest. When they entered the room they gobbled a bit.
‘Oh my, these two seem to have fallen asleep’, the guest spoke.
‘Yeah, and one of them is my little sister’, Sister said lovingly. I was too tired to even open my eyes. They put on some dressing cloths and left again. Not too long after that I was done lying down. I decided to walk around a bit. The halls were all either lighted by fluorescent tubes or not at all. The orange streetlights got their way in.
It was in such an orange light that I found some boy, sitting on a couch in a lonely room. I decided to join him. He spoke English, we started talking. About nothing, otherwise I’m sure I would’ve been able to recall. After a while I gave up and returned to the actual party.
‘Where on earth have you been??’ Friend asked me. I said I didn’t have a clue.
‘I fel asleep on a pile of coats. After that, I don’t know’ I told her. She smiled at me and we laughed and danced. We danced into the early morning. We celebrated the college years of Sister and Brother-in-Law. We sipped it with alcohol and danced with music and our silly outfits. 

 
Leave a comment

Posted by on May 19, 2014 in Daily life, Humour

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
