RSS

Snotneus /Snotnose

20 May

Het is bedtijd voor de kids. De oudste is al naar z’n kamer gehuppeld, op zoek naar het dichtstbijzijnde stripboek, terwijl ik bij de jongste zit. Boekje lezen, haren kammen en meer van dat al. Gezellig tutten. Ik wil haar al helemaal instoppen, als ze opmerkt ‘ik heb m’n luier nog niet aan!’ oeps, da’s waar ook. Ze is ‘s nachts nog niet helemaal zindelijk.
‘Wil je liggend of staand?’ vraag ik.
‘Staand!’ roept ze gretig. De manier die pappa en mamma niet zo goed kunnen, begreep ik laatst. Leuk om dat bij de oppas wel te doen, dan.
Ze gaat op bed staan, zodanig dat ik er makkelijk bij kan.
Het ene plakkertje zit al snel vast (dichtbij). Nu de andere, die lastiger is. Ze heeft ook nog eens lang haar, net zoals ik zelf, waardoor het even ‘graven’ is voor ik in onzer beiden neerhangende bossen de weg naar het plakkertje heb gevonden. Net op het moment dat ik ‘m heb gevonden, niest ze. Recht in m’n oor. Ik voel de fluim m’n oor in schieten. Warm en druipend langs m’n oorlel. Daar bestaat maar een oplossing voor: samen in de lach schieten 🙂

It’s bedtime for the children. The eldest one has made his way to his room, looking for the nearest comic book, while I am joining the youngest. Reading a book, combing hairs and more of that. Nice and cozy. I want to tuck her in, when she tells me ‘I am not wearing my nappy yet!’ oops, she’s right. Only at night she has a problem keeping dry.
‘Do you want to lay down or stand up?’ I ask.
‘Stand!’ she answers eagerly. The way that mum and dad can’t, I have understood before. Then it’s nice to have a babysit who can, I suppose.
She stands up on her bed to make it possible.
One of the sticky sides is already taken care of. Now the more hard one, with less light and further of. Add to that, we both have long hairs, so I have to dig through all the pieces of hair to get to the sticky band. The moment I’ve found it, she sneezes. Into my ear. I feel the snot shooting into my ear. Dripping warm over my earlobe. There’s really only one solution to that one: laughing very hard together 🙂

 
Leave a comment

Posted by on May 20, 2014 in Uncategorized

 

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
