RSS

Cadeautje /Present

22 May

Voor de vrouw van m’n beste vriend moest ik een cadeautje kopen. Ik had geen idee wat, belde hem op om te vragen waar ik haar blij mee kon maken.
‘Bloemen’, zei hij. Makkelijk mannenantwoord.
‘Nee, ik wil wel iets zinnigs aanschaffen’, zei ik. Ik wilde iets kopen wat ik zelf ook leuk zou vinden. Ik heb niks met bloemen.
‘Bloemen zijn toch leuk?’ vroeg hij verbaasd.
‘Het punt is dat ik me nu in de Expo bevind, schat. Ze hebben hier geen bloemen, maar mogelijk wel design dingetjes. Daar houden jullie toch zo van?’ ik had erover nagedacht.
‘Nou, wat zie je allemaal staan dan?’ vroeg hij.
‘Kalenders, bekers met tieten…’, begon ik op te sommen.
‘Bekers met WAT?!’ vroeg hij ontstelt.
‘Tieten. Of nou ja, ik geloof dat het eigenlijk uiers zijn, hoor. Er zitten zelfs gaatjes in. Kun je leuk uit de verkeerde kant drinken’, zei ik droogjes. Gevolgd door een grinnik.
‘Die mag je niet kopen hoor!’, waarschuwde hij me. Toen zag ik wat anders.
‘Ze hebben hier ook eendjes’.
‘Eendjes? Wat voor eendjes?’ vroeg hij.
‘Nou, die eendjes die je in het bad kunt gooien’. Ik tilde een doosje op. Een rood eendje, met opgeschilderde stockings, vurige lippen en lange wimpers.
‘Hmm ‘t Is wel een beetje een hoerig eendje’, zei ik toen ik het opschrift “batterijen niet meegeleverd” zag staan.
‘Waarom dan?’ nieuwsgierig.
‘Nou, ik geloof dat het stiekem ook een vibrator is’, giechelde ik.
‘Nee, je kan toch niet bij mij aankomen en mijn vrouw daarmee verrassen? Dat wordt toch wel een beetje te intiem allemaal’. Hij zuchtte.
‘Verkopen ze eigenlijk wel normale dingen daar bij die Expo van je?’ vroeg hij. Ik begon het me af te vragen. Toch stuitte ik nog op iets leuks, waar ik enkele uren later mee aankwam. Zijn vrouw was blij, ik nam plaats aan tafel, bij de kinderen waar ik regelmatig op paste.
Hij keek me aan, met een lichte grijns. Het delen van een onschuldig geheimpje.
‘Ik zei het, ik neem wat behoorlijks mee’, deed ik nog een duit in het zakje. Met een grijns. Hij moest moeite doen om niet in lachen uit te barsten.
‘Wat is er?’ vroeg zijn vrouw nieuwsgierig.
‘Oh niks’, zei ik met een glimlach, richtte me toen tot hem, en sprak alleen ‘bzzzzzzzzzz’, waarop we alsnog in stereo in lachen uitbarstten.

I had to buy a present for the wife of my best friend. I had no idea what to get her, so I phoned him to ask what she would like to receive.
‘Flowers’ he replied.
‘No, I want to buy something sensible’. At the time, I only wanted to buy things I would like to receive myself. I don’t care much for flowers. Not my kind of present. 
‘Flowers are sensible?’ he replied surprised.
‘Point is, I am currently at the Expo, dear, they don’t have flowers here, but they might have some designer stuff. The two of you like that, don’t you?’ I explained, because I did think it through.
‘Okay, so what do you see?’ he caved in.
‘Calendars, cups with tits….’I summed up.
‘Cups with WHAT?!’ he asked, shocked to the bone.
‘Eh…tits. Well, I think they’re technically udders actually. They even have holes in them, so you can drink from them from the wrong side if you wish’ I said, laughing a bit.
‘You cannot buy those!’ he warned me. Then I saw something else.
‘Oh look, they’ve got ducks here aswell’, I mentioned cheerfully.
‘Ducks? What kind of ducks?’ surprised voice.
‘Just the kind of ducks you throw in a bathtub’. I lifted one of the boxes. A red duck, painted stockings on it, complete with hot lips and that same kind of eyes.
‘It IS a bit of a whory duck, in honesty’.
‘Why is that?’ curious.
‘Well, I think it’s technically a vibrator aswell’, I giggled.
‘No, you can’t come to my door and surprise my wife with that. That’s way too intimate!’ he sighed.
‘Do they sell normal things at all at this Expo of yours?’ I wasn’t sure at this point. Then I found something nice after all, which I bought and brought with me, some hours later.
His wife was happy with the present I got her. I found a spot at the table, sitting in between the children. I was their babysit.
He looked at me with a slight grin. Sharing an innocent secret.
‘I told you I would bring something decent’ I said grinningly. He was trying very hard not to laugh.
‘What’s up?’ his wife asked curiously.
‘Oh, nothing’, I said smiling, then turned my head towards him, said nothing but ‘bzzzzzzzz!’ after which we shared a laugh. It was a good start to the party.

 
Leave a comment

Posted by on May 22, 2014 in Daily life, Humour

 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
