RSS

Vergeten vriendje/ Forgotten boyfriend

22 May

Ik kom de woonkeuken van ons studentenhuis binnen. Op de bank Peter, het vriendje van Hannah, een van m’n huisgenoten. Hij zit erbij alsof hij zich op een zonnig balkon aan de Franse Riviera bevindt.
In badjas, met krant. De croissantjes en thee ontbreken nog.
Hoewel het gekker kan, valt zijn aanwezigheid me op. Ik weet alleen niet waarom.
We raken aan de praat over het weer, de krant en andere zaken.
Dan valt het kwartje bij mij ineens: ‘waar is Hannah eigenlijk?’ De ontbrekende factor.
‘Oh ja, die is eh…weg. Ik was aan het douchen en zij moest al naar college. Ze heeft de deur per ongeluk op slot gedaan toen ze wegging, dus ik kan er niet meer in. Mijn kleren en m’n telefoon liggen binnen’.
Peter zegt het op een toon alsof ze de pindakaas is vergeten, terwijl hij kalm verder in z’n krant bladert.
Nu weet ik dat je van alles kunt vergeten; je sjaal, je muts, je jas, je rugzak, je fietssleutels, je aanhangwagen, maar dat je vriendje nog onder de douche staat? Die kende ik nog niet.
‘Weet je haar nummer uit je hoofd? Je mag mijn mobiel wel even gebruiken!’ is het enige wat ik kan bedenken om te helpen.
‘Oh, als dat zou kunnen zou dat heel fijn zijn!’
Ik geef hem mijn telefoon.
Een klein halfuur later staat Hannah hijgend van schaamte in de keuken.
‘Oeps’, zegt ze met een glimlach. Peter lacht. Hij is allang blij dat hij z’n broek weer aan kan trekken.

Meer lezen? Dit is onderdeel van de bundel Het Studentenhuis

I enter the livingkitchen of our student home one morning, where I find Peter, the boyfriend of Hannah, one of my roommates. He sits there like he’s situated at the French Riviera. In his bathrobe, reading the newspaper.
Only the tea and croissants are missing. 
Things could be much stranger, but it caughts my attention somehow. I just don’t know why exactly. We start talking about the weather, the newspapers and all kinds of (un)interesting business.
Then I realize what’s missing:
‘Where’s Hannah?’

I just noticed she’s missing in this whole scene.
‘Oh yeah, she’s eh….gone. I was taking a shower and she had to head off to college. She accidentally locked her door when she left, so I can’t enter the room. My clothes and phone are all inside’.
I’m slightly stunned. I am aware of the load of things one can forget in a hurry: your scarf, your hat, your coat, your cyclingkeys,your  trailer, but about your boyfriend still being in the shower?
That one is new to me.

‘You know her phone number by memory? You can use my mobile if you want!’ I offer. 
‘Oh, if that’s possible then yes please!’
I hand him my phone.

About half an hour later Hannah is panting of shame on the doorstep.
‘Oops’ she says to Peter, with a guilty smile. 
He’s just happy he can put his trousers back on.

 
Leave a comment

Posted by on May 22, 2014 in Daily life, Humour

 

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
