RSS

Homohuwelijk / Gay marriage

23 May

Degenen die tegen zijn hoor ik vaak roepen ‘ik heb niks tegen homo’s en lesbo’s, maar…..’ en dan denk ik: je bent dus wel tegen. Als je er niks op tegen hebt, dan kan het je echt niet bammen wie er gaat trouwen, als ze maar gelukkig zijn.
Ooit was een familielid van me samen met iemand die ik niet mocht, een hetero stel.
Ze hadden trouwplannen. Ik was fel tegen.
Ik wilde gewoonweg niet dat diegene op wat voor manier dan ook familie van me zou worden. Ik accepteerde diens aanwezigheid, wist dat ik me erbij neer te leggen had, maar dat was het dan ook.
De helft van het stel waar ik aan gerelateerd was wist donders goed hoe ik over het liefje dacht. Ik heb niet met protestborden rondgelopen, mijn gezicht was voldoende.
Volgens mij voelen de opposities van het homohuwelijk zich net zo.
Zogenaamd hebben ze geen bezwaar, maar als het er ook maar enigszins op lijkt dat het niet vanzelf verdwijnt, springen hun nekharen overeind. De meest grote lariekoek komt op tafel waarom het niet zou mogen.
God bijvoorbeeld, want religie, daar schuif je zo makkelijk alles onder. Net een groot vloerkleed. Normen, waarden, gebruiken, culturele zaken; alles past eronder. Terwijl ik mensen de hele dag ‘godver’ en ‘kanker’ hoor roepen en elke paar seconden wordt er iemand ‘per ongeluk’ neergeschoten. Alsof God dat goed zou hebben gevonden. ‘Gij zult niet doden’, is het immers. Dus zo religieus zijn ze nou ook weer niet. En ja, dat is kort door de bocht. Net zo kort door de bocht als een homohuwelijk niet toe te staan op grond van religieuze waarden overigens

The ones who are against it, always claim ‘I have nothing against gays or lesbians, but…’ which makes me think instantly: so you are against it. If you’re not against it, you couldn’t care less who got married, as long as they’re happy.
A relative of mine once had a relationship with someone I didn’t like. They had plans to get married. I was very much against it. I really didn’t want this person to become my family in any way whatsoever. I accepted the presence of this person,, I knew I had to live with it, but that was about it.
My relative knew my feelings about this loved one very well. My protest was very much passive agressive. The whole family knew I wasn’t for this union. 
I think the ones opposing gay-marriage feel pretty much the same. They pretend they have no objections, but if it even looks like it’s not gonna disappear on it’s own, they become frightened. And for the most stupid reasons possible.
God, for instance, since religion is such an easy score to make. Slam dunk, just like in the sports field. Norms, values, common uses, cultural habits: everything is covered with that one.
Meanwhile I hear one ‘goddammit’ after another ‘fuck’ running around in the streets, and every few seconds someone gets shot to death while the bible says ‘thou shalt not kill’. So they cannot be THAT religious. And yes, that’s a cheap shot.
Just like it’s a cheap shot to be against gay marriage on religious grounds, by the way.

 
Leave a comment

Posted by on May 23, 2014 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
