RSS

Op de motorkap/ On the hood

03 Sep

Huib en Herbert, twee jonge heren waar ik op de middelbare school veel mee optrok, kwamen me nadien opzoeken.
Op school bond de pesthekel aan personen en de voorliefde voor andere personen ons.

Niet heel ongebruikelijk.

Nu waren ze met auto.
Ten tijden van school was hun busabonnement leuk omdat er foto’s in stonden waar ze charmanter op bleken dan in het dagelijks leven, nu konden we ineens hele ritjes maken met de auto. Tweedehands auto’s waar de deuren van ellende nog net niet uit lazerden.

In het donker over provinciale wegen zoeven, liefst met zo min mogelijk licht aan en Bon Jovi op de achtergrond. Herbert wilde graag zo hard mogelijk over de hobbels rijden, mijn kotsreflex ging daar net genoeg van in actie om het effect van ‘vlinders in de buik’ enigszins te creëren, waardoor er misplaatst een gevoel van verliefdheid ontstond.
Kortom perfect.
Desalniettemin kwamen ze ook op een avond met z’n tweeën in de regelrechte patserbak van Huib. Een goudkleurige aftandse mercedes, waar hij bijna niet in durfde te rijden omdat het zo ordinair was.

‘Mooi dat ik daar niet in ga’, schamperde ik dan ook stug. Ik had nog wel íets van zelfrespect.
‘Ga dan maar op de motorkap’, stelde Huib beledigd voor.
Was ik wel voor in, dus ging ik inderdaad op de motorkap zitten.
Huib reed heel rustig, Herbert brulde me vanuit het open raampje toe dat ik niet teveel op zijn kant moest gaan zitten, waar Huib weer tegenin riep:
‘Nee, blijven zitten, anders zie ik geen reet!’
‘Heb er meer dan één nodig dan?’ vroeg ik jolig.

Ongeveer aan het einde van de straat kwam er een bezorgde buurvrouw het huis uit rennen:
‘Zeg, schei daar eens mee uit! Zo meteen val je d’r vanaf!’ en me er zo heerlijk gênant op wees dat mijn ouders echt niet de enigen waren die me tegen konden houden bij het uitvoeren van onnozele toeren.

Dat waren nog eens tijden.

Huey and Louis, two youngsters I used to hang out with at school, came to visit me afterwards.
At school we were united by our dislikes to certain persons and likes of others.

Not very uncommon.

Now there were here with a car.
At school they’d had bus passes with their photographs on it. Excellent material, especially as they seemed so much nicer in those. Now all of the sudden, they had a car. Secondhand ones with the doors only hanging by a thread to be fair.
But!
A CAR!

In the dark, driving the bigger roads without any lights on, prefereably playing Bon Jovi and singing ‘Bed of Roses’ in the loudest voices possible. Louis liked to race over big bumps. My vomit-reflex was activated long enough to create that ‘butterflies-in-your-stomach’effect so I at least felt like something was going on there.
So perfect.
Not long after that, they came driving by with the brag-on-wheels of Huey. A golden mercedes that had recently been dug up from an alley behind ‘Safe UR Selves’ or something like that. It was a hideous car as it was so tacky.

‘I won’t sit in it!’ I dared.
‘Fine, sit on the hood then!’ Huey yelled back.
I was into that, so indeed I sat on the hood.
Huey drove very slowly and carefully, while Louis yelled from the window:
‘Oi, don’t sit too much on my sight, please!’
‘No, sit and keep still, I won’t see a bump if you move!’ Huey protested.
‘I’m sorry! This ain’t enough?!’ I yelled back cheekily.

It must have been at the end of the street when a neighbour came running outside and told me:
‘Oi, you silly girl! Get of the hood this instant and use that car the way it’s supposed to!’ and brought me back to reality. My parents’ house was far behind us, but this neighbourhood could watch me like a hawk.

Excellent times, those. 

 

 
Leave a comment

Posted by on September 3, 2015 in Daily life, Humour

 

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
